ZAGREB – „Misli svojom glavom u medijskom labirintu“ tema je ovogodišnjih 5. Dana medijske pismenosti u sklopu kojih se, u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a te pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja, održalo više od 500 događanja u 155 gradova i mjesta diljem Hrvatske. U sklopu Dana medijske pismenosti, provedeno je i istraživanje o konzumaciji medija, koje je ponovno pokazalo kako je radio mediji kojem se najviše vjeruje u Hrvatskoj, istaknuto je u ponedjeljak, 9. svibnja 2022. godine, na konferenciji za medije povodom 5. Dana medijske pismenosti. Istraživanje je otkrilo kako se roditelji te djeca i mladi najviše brinu oko mrežnog nasilja, utjecaja društvenih mreža na mentalno zdravlje te stvaranja ovisnosti o internetu. Kako je istaknula ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek, medijska pismenost je iznimno važna u ovom digitalnom dobu kako bi se moglo razlučiti što je istina, a što laž u medijskom prostoru. – Bez učenja, bez alata koje svatko od nas kao građanin mora usvojiti da bi u šumi informacija razaznao istinu od neistine, bez tih programa medijske pismenosti nećemo biti ojačani kao građani, rekla je ministrica Obuljen Koržinek. U istraživanju koje su proveli Agencija za elektroničke medije i UNICEF čak 80 posto ispitanika istaknulo je kako nije imalo priliku učiti o medijima te da obrazovanje iz područja medijske pismenosti treba uvrstiti u školske kurikulume. Da je takvo obrazovanje nužno, pokazuje i podatak iz istraživanja kako je svaki treći učenik ili student od 15 do 25 godina osjećao stres, usamljenost, zavist ili nižu razinu samopouzdanja zbog sadržaja na društvenim mrežama, platformi koja se najčešće konzumira, ali se sadržajima na njoj najmanje vjeruje.

Više od 30 tisuća sudionika na 5. Danima medijske pismenosti
Posted in Vijesti