ZAGREB – Budućnost Hrvatske je održivi turizam, zaključak je konferencije „Hrvatska kakvu trebamo“, održane u utorak, 13. prosinca 2022. godine, u Zagrebu, u organizaciji Večernjeg lista. Kako bi se napravio odmak od masovnog turizma, nužno je u narednim godinama brendirati Hrvatsku kao održivu turističku destinaciju koja se brine o potrebama posjetitelja, turističkog sektora, okoliša i same destinacije. Drugim riječima, treba optimalno iskoristiti okolišne resurse koji su ključni element turističkog razvoja, pazeći pritom na zaštitu okoliša, treba poštivati društveno-kulturnu autentičnost destinacije te osigurati da su gospodarske aktivnosti održive i dugoročne.
Kako ističe ministrica turizma i sporta, Nikolina Brnjac, Vlada RH je kroz nacionalni plan oporavka i otpornosti osigurala 1,2 milijarde eura za tranziciju i upravljanje hrvatskim turizmom u narednim godinama. – Razvijamo cjelokupnu turističku ponudu kroz cijelu godinu, uključujući i zelenu i digitalnu komponentu. Moramo se okrenuti obnovljivim izvorima energije jer bez toga nema konkurentnosti hrvatskog turizma, kazala je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.
– U stvaranju brenda Hrvatske, naši ključni aduti su, ističe profesor Fakulteta političkih znanosti Božo Skoko, lijepa, raznolika i ekološki očuvana zemlja. Negativni dojam Hrvatske u drugim zemljama, koji se u narednim godinama planira ispraviti, je percepcija destinacije za goste niže platežne moći, niska kvaliteta i slaba raznovrsnost ponude, masovni turizam i gužve u top destinacijama, slaba ponuda izvan sezone i slaba skrb o održivosti.